חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
קורס מציל ים

מאמרים חדשים

קורס מצילים

חולמים להיות מצילים? מפנטזים להגיע למשרד בכפכפים ומכנסיים קצרים?  אוהבים ויודעים לשחות?  לא מפחדים מעבודה קשה?  רוצים להציל חיים   אם עניתם כן על רוב השאלות

קרא עוד »
קורס מצילים בתל אביב

קורס מצילים בתל אביב

תל אביב היא עיר שלעולם אינה נחה, וניתן לבלות במסגרת האזורים שבה במהלך כל שעות היממה. אחת מצורות הבילוי האהובות על תל אביבים ועם ישראלים

קרא עוד »

קורס מציל ים

קורס מציל יםאוהבים את הים אבל תקועים בעבודה במשרד? קורס מציל ים יכול להיות הפתרון המושלם עבורכם כדי להתחיל לעסוק בתשוקה האמתית שלכם. בכדי להפוך למצילים עליכם לעבור קורס הצלה ולקבל תעודת הסמכה ממשרת בתמ"ת שתאפשר לכם לעסוק בתחום בצורה מקצועית. בית הספר "אומן המים" מאפשר לכם לקבל מגוון של קורסים והכשרות בתחומים השונים של הצלה כמו קורסי מצילים, קורס ריענון מצילים וקורסי עזרה ראשונה והחייאה.

קורס מציל ים – נושאי הלימוד

קורס מציל ים הוא הצעד הראשון בפתיחת קריירה מהנה ומשמעותית גם יחד. אין שום עבודה אחרת שתעזור לך לספוג כל כך הרבה שמש וים בזמן שמשלמים לך על זה. על מנת להשיג את המטרה הנכספת הזו עליכם לעבור שתי הסמכות בהצלחה. השלב הראשון הוא לעבור קורס מצילים תעודת הסמכה מסוג 1, כאשר לאחריו תוכלו להתקבל לקורס מצילי ים. בניגוד לשאר הקורסים, במסגרת הזו תוכלו להתמקד בחופי הארץ השונים ובהבדלים ביניהם, המתקנים השונים שניתן למצוא בחופים, הדרך הנכונה להתמודד עם גלי הים וצורות היחלצות מזרמים.

קורס מציל ים, בדומה לקורס מצילים הבסיסי, מורכב מחומר תיאורטי וחומר מעשי.

  • לימודים עיוניים כוללים סכנות הים ודרכי ההיחלצות מהן, השפעה של הרוחות על הים, שילוט ומתקנים הנמצאים בחוף, תפקידו של מציל בים ועוד.
  • לימודים מעשיים כוללים יישום של כל החומר העיוני המתבצע בדרכים שונות. כמו שחייה למרחקים בים עם גלים, הצלת טובע והנשמה, הובלה של טובע בשחייה והגשת עזרה ראשונה לכל הזקוק לה בתחום אחריות המציל.

בחירה מקום לימוד נכון

תחום ההצלה הוא תחום יוקרתי ומבוקש, שגם יבטיח משכורת לא רעה בכלל וגם יאפשר לכם לעסוק בעבודה מיוחדת ומלאת סיפוק ואחריות. אחת ההחלטות החשובות שתבצעו לאחר בחירה במקצוע ההצלה הוא לבחור נכון בבית הספר בו תלמדו. בית הספר "אומן המים" קיים מעל 18 שנה ובמהלך התקופה הזו הכשיר מאות תלמידים למצילי בריכה וים והתמחויות בסגנונות שחייה שונים.

קבלת תעודת מציל ים

מאות ק"מ של חופים מרהיבים בישראל, יחד עם תנאי שכר מרשימים, גורמים לרבים לרצות ולהוציא תעודת מציל ים ולזכות במקצוע מבוקש. גם אתם משתייכים לאותם אנשים? אנחנו מבינים אתכם! להלן סקירה של תנאי הקבלה לקורס ותכני הלימוד המרתקים, כפי שמוצעים לכם בבית ספר למצילים איכותי, דוגמת אומן המים. 

מציל ים – איך מתקבלים? ומה לומדים בקורס? 

ראשית, נבהיר שעל מנת להתקבל לקורס מצילי ים, יש להיות מעל גיל 18, בעלי בריאות וראייה תקינים, 9 שנות לימוד ומעלה, ולעבור מבדקי כושר ושחייה שונים. כמובן שנדרשת גם תעודת מציל סוג 1, הלא-הוא מציל בריכה. עמדתם בכל התנאים המוקדמים והתקבלתם?  להלן מגוון הנושאים שתלמדו בקורס:

  • שחייה נכונה – לימוד, תרגול ושיפור טכניקות ומהירות השחייה, תוך הקפדה על מניעת עייפות מהירה. הדגש הוא על סגנון החתירה, אך קיימת התייחסות גם לשאר הסגנונות.  התרגול נעשה בתנאי רוח וגלים שונים, לרבות גלים גבוהים.
  • סוגי טביעות והטיפול בהן – לימוד תיאורטי של סוגי הטובעים השונים הקיימים (ללא הכרה, הכרה מעורפלת, תנועתיות-יתר ועוד) ותרגול מעשי של אופן ההתמודדות עימם.
  • טכניקות היחלצות מזרמי מים –  דבר שנפוץ מאוד בים ולא בבריכות, מה שמשנה לגמרי את דרכי פעולתו של המציל. 
  • שימוש בכלים, ציוד וסירות – בעיקר תפעול יעיל ונכון של סירת חסקה, תוך ניצול יתרונותיה השונים.
  • חופי הים – לימוד על כל סוגי החופים הקיימים בישראל, שילוט ודגלים, מבנים ומתקנים בשטח החוף, מבנה וציוד בתחנות ההצלה ועוד.
  • סמכויות, זכויות וחובות המציל.
  • עזרה ראשונה, החייאה, הנשמות וכו'.
  • ועוד…

בגמר קורס מצילי ים מחכה לכם מבחן מטעם משרד התמ"ת, ואם תצלחו אותו כמו שצריך, תוענק לכם תעודת הסיום. בשנים הראשונות תוגדרו דור ב' ותזכו לשכר ממוצע של כ-14,000 ₪ לחודש, ועם צבירת הוותק אתם עתידיים לעלות לדרג א' ולזכות לשכר כמעט כפול.

אומן המים – הדרך הנכונה והבטוחה לקריירה בים

הדרך הטובה ביותר להוציא תעודת מציל ים ולזכות במקצוע מכובד ובעל משמעות רבה מבחינת הצלת חיי אדם, עוברת דרך אומן המים. בית הספר שלנו פועל בהצלחה כבר כשני עשורים ומפעיל כ-13 סניפים בכל רחבי הארץ. אינספור בוגרים שלנו עובדים כמצילים בכל חופי ישראל ועכשיו זהו הזמן שלכם. צרו עימנו קשר ועשו עוד צעד בדרך לקריירה מובטחת.

מציל ים קורס מעולה לקריירה נהדרת

אם אתם עובדים כמצילי בריכה ורוצים להתקדם או פשוט לשנות קצת אווירה, קורס מציל ים הוא בדיוק הדבר שאמור לעניין אתכם. בבית הספר אומן המים תוכלו לעבור אותו בצורה הכי מקצועית שרק אפשר ולזכות בתעודה שמוכרת על ידי משרד  התעשייה והמסחר. להלן סקירה מקוצרת של מה שמחכה לכם במהלך הקורס.

קורס מציל ים – תכני הקורס ותנאי מעברו בהצלחה

בדיוק כמו קורסי ההצלה לבריכה, גם ההסמכה למצילי ים מחולקת ל-3 חלקים:

  • לימודים עיוניים – בהם ילמד מציל הים העתידי את כל מה שצריך לדעת על זרמים, בורות ים, תחזוקת תחנת ההצלה, סוגי חופים, זיהוי טובעים, אסטרטגיות גישה לטובע, סימון גבולות חופי רחצה, חוקים ותקנות הקשורים להצלת ים ועוד. הלימודים העיוניים נערכים בכיתות לימוד ובהם משולבים מצגות, סירטונים והצגת תיאורי מקרה עם דיונים עליהם. 
  • לימודים מעשיים – בחלק זה של הלימודים מתנסים התלמידים בשטח בכל מה שלמדו בחלק העיוני. בנוסף הם מתנסים בשימוש בגלגל הצלה, חתירה על גבי "חסקה", הצלה בתנאים קשים (זרמים, ים גבה גלים), צלילות, שיטות הצלת טובע, ניהול וטיפול באירוע "רב-טובעים" ועוד. החלק המעשי הינו פיזי ועל כן חשוב מאוד להקפיד להיות בעלי כושר גופני גבוה טרם תחילת הקורס. 
  • עזרה ראשונה – על מנת שתעודת המציל תישאר בתוקפה, יש לעבור הדרכת ריענון בעזרה ראשונה מדי שנה. קורס מצילי ים יכול לכלול את ההשתלמות השנתית עבור מי שהאישור שלו עומד לפוג, או להוות הסמכה ראשונית בנושא עבור אלו שלוקחים את שני קורסי ההסמכה ברצף (מציל בריכה סוג 1 ומיד  לאחר מכן, מציל ים).

בסיום הקורס יש כמובן מבחנים עיוניים ומעשיים שחובה לעבור, על מנת לקבל תעודת מציל ים  ואישור השתתפות בקורס.

בית ספר אומן המים – מונעים את הטביעה הבאה

20 שנות פעילות ואינספור מצילים שעובדים בכל חופי הארץ מעידים – אין עוד מקום לעבור בו קורס מציל ים כמו אומן המים. אנו מציעים את כל סוגי קורסי ההצלה הקיימים, כך שאם החלום שלכם הוא להיות מצילי ים מקצועיים, תוכלו לעבור את כל תהליך ההסמכה (כולל מציל בריכה סוג 1) דרכנו בדרך לקריירה מוצלחת. צרו עימנו קשר ותקבלו את כל הפרטים.

דילוג לתוכן