חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
איך להיות מציל בים

מאמרים חדשים

קורס מצילים

חולמים להיות מצילים? מפנטזים להגיע למשרד בכפכפים ומכנסיים קצרים?  אוהבים ויודעים לשחות?  לא מפחדים מעבודה קשה?  רוצים להציל חיים   אם עניתם כן על רוב השאלות

קרא עוד »
קורס מצילים בתל אביב

קורס מצילים בתל אביב

תל אביב היא עיר שלעולם אינה נחה, וניתן לבלות במסגרת האזורים שבה במהלך כל שעות היממה. אחת מצורות הבילוי האהובות על תל אביבים ועם ישראלים

קרא עוד »

איך להיות מציל בים

לא כל אדם יכול לעסוק בתחום ההצלה, עם הדגש על העבודה של מציל בים. אולי דבר זה נראה מרחוק לאדם שלא ממש בקיא בעניין בתור עבודה שבה רק "שוטפים" את העיניים באנשים עם בגדי ים ונכנסים לטבילה ברגע בו חם מידי, אולם עבודה בתור מציל היא כזו אשר מצריכה את היות המציל בתחום הנדרש, ואסור לו לעזוב את העמדה במשך שעות הפעילות ושעות העבודה, גם כאשר ממש נעשה חם.

אם כך, עבודה בתור מציל היא אינה לאנשים שרגישים לחום, אך גם אינה מתאימה לאנשים שחוששים ממים. מציל הוא אדם שיודע לבצע פעולות של הצלה גם בבריכה וגם בחוף הים, ויש לו יכולות של שחייה גבוהות מן הממוצע. את הכלים הללו הוא חייב באופן מקצועי על מנת להיות האדם הזה שמציל אנשים ממים סוחפים ומים עמוקים. כך שבמידה ואתם תוהים איך להיות מציל בים, צרו קשר עם ביה"ס "אומן המים", השכרת מצילים  ותוכלו לקבל את המענה לכל שאלותיכם.

איך להיות מציל בים – הקריטריונים למשימה

כל מי ששואל את עצמו, איך להיות מציל ים, מומלץ כי יכיר את הקריטריונים לקבלה לתפקיד זה:

  • עמידה בגיל המינימום – גיל המינימום נכון להיום הוא 17 ותשעה חודשים. עם זאת, ניתן להירשם לקורס ולבצע את כל הנדרש, ורק בהגיע לגיל הרלבנטי לבצע את הבחינות עצמן עבור ההסמכה.
  • עמידה בטווח השכלה – זמן לימודים של מינימום 8 שנים.
  • עמידה ביכולת פיזית- הפגנה של יכולת שחייה בסגנון חתירה, חזה וצלילה, כאשר יש גם מינימום של זמן נדרש להשלמת מקצה שחייה של 50 מטרים.
  • ביצוע בדיקות רפואיות- טרם הקבלה אל קורס הצלה בים חייבים לעבור את הבדיקות הכלליות של רופא וכן את בדיקות הראייה.
  • מעבר קורס – קורס של מציל בים הוא כזה אשר נמשך כשבועיים וחצי ובו התלמידים לומדים את כל הנדרש כהכנה אל העבודה ואל המבחנים עצמם.
  • הצלחה במבחנים – המבחנים של משרד התעשייה על כל שלושת החלקים שלהם.

איך להיות מציל בים

איך הופכים להיות מצילים בחוף הים?

לאחר שאדם כבר פועל בתור מציל ויש לו תעודת מציל מסוג 1, רק לאחר מכן הוא יכול לגשת ולהירשם אל קורס מציל בים. קורס זה בנוי בצורה אחרת לחלוטין, מכיוון ששטח ההצלה שכולל את חוף הים שונה במאוד מכל מה שנדרש ממציל שמציל בבריכה. הקורס כולל התמודדות עם גלי הים ודרכי היחלצות מזרמי הים מערבולות ועוד.

רק לאחר שעומדים במבחנים שכוללים גם חלק מעשי וגם חלק עיוני בהצלחה, יכולים לקבל את התעודה מסוג הצלה ים סוג 1.ולהתחיל לעבוד בתור מצילים בחופי הים בכל רחבי הארץ.

 

דילוג לתוכן